Vlastnosti | |
Dostupnost [dní] | 3 |
EAN | 8596450021891 |
Výrobce | FMS |
Když v letech 1943 a 1944 Curtis Pitts konstruoval a stavěl malý akrobatický dvojplošník, určitě netušil, že vytváří legendární stroj, který bude po celá desetiletí vládnout soutěžím ve většině světa - a bude se vyrábět dodnes. A nejenom vyrábět, ale také stavět podomácku z továrně připravených stavebnic nebo i jen podle plánů. Nejslavnější érou byla 60. a 70. léta, kdy si to maličké Pittsy na akrobatických šampionátech rozdávaly s našimi Zlíny. Nástup zlínské "padesátky" a poté dalších supervyšlechtěných speciálů také znamenal pro Pittsy konec úspěchů v kategorii Unlimited - ale v nižších třídách bodují stále. Pokud se však týká elegance vzhledu a letového projevu, nesahají dnešní akrobatické speciály Pittsům ani po spodní okraj "botiček" na podvozku.
Nový, maketově hezky do detailu propracovaný Pitts Special posouvá EPP akrobatické modely zase o třídu výš - tam, kde bychom dříve měli spalovací "desítku", nyní spokojeně vrní střídavý motor napájený ze šestičlánkového LiPo akumulátoru!
Trup modelu z pěnového EPO s je dodáván s namontovaným střídavým motorem s rotačním pláštěm (C4258-460) s vrtulí 15x9", s osazeným 50 A střídavým regulátorem s výkonným spínaným stabilizátorem napájení, stabilizační jednotkou Reflex V2 a servy směrovky a výškovky. Snadný přístup k palubní elektronice a pohonnému akumulátoru zaručuje odnímatelný překryt kabiny s magnetickým zámkem.
Křídla z pěnového EPO s polosouměrným profilem jsou dvoudílná s uhlíkovými trubkovými spojkami. Spodní se k trupu se upevňuje zespodu šrouby, horní je neseno na soustavě vzpěr a upevněno rovněž šrouby na vzpěry baldachýnum; mezikřídelní vzpěry mají mechanické západky pro sandnou montáž a demontáž. Křidélka jsou ovládána dvěma servy uloženými v křídle, křidélka na dolním a hrním křídle jsou propojena drátovými táhly. Před připojením táhel doporučujeme kormidla "rozpohybovat" opakovaným opatrným vychylováním nahoru a dolů resp. vlevo a vpravo.
Ocasní plochy jsou z EPO, směrovka a výškovka jsou ovládány servy uloženými v prostoru kabiny pomocí drátových táhel.
Podvozek je drátový s plastovými kryty, ostruha je otočná, spřažená se směrovkou.
Pro model budete potřebovat Li-poly šestičlánky (nebo 2 tříčlánky zapojené do série) 3700-4000 mAh se zatížitelností nejméně 35C.
K ovládání modelu budete potřebovat přinejmenším čtyřkanálovou RC soupravu, výhodu budou mít samozřejmě majitelé vícekanálových počítačových souprav umožňujících individuální nastavování a dojlaďování serv křidélek. Ovládána jsou křidélka, směrovka, výškovka a otáčky motoru. Pilotáž usnadňuje nainstalovaná stabilizační jednotka Reflex V2.
ARF set obsahuje: téměř hotový model se střídavým motorem, vrtulí, regulátorem otáček 50A, stabilizační jednotkou Reflex V2, 4 servy, sadu příslušenství a návod.
Upozornění
Dle Nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2019/945 ze dne 12. března 2019 o bezpilotních systémech a o provozovatelích bezpilotních systémů ze třetích zemí a Prováděcího nařízení Komise (EU) 2019/947 ze dne 24. května 2019 o pravidlech a postupech pro provoz bezpilotních letadel jsou provozovatelé a piloti bezpilotních létajících prostředků (klasické modely letadel, multikoptéry, drony), které mají hmotnost vyšší než 250 g nebo nesou kameru nebo jiný senzor schopný jakkoli zachycovat osobní údaje, povinni se registrovat (v ČR u Úřadu pro civilní letectví). Další informace najdete zde: Registrace provozovatelů a pilotů dronů
Rozpětí [mm] | 1400 |
Délka [mm] | 1298 |
Hmotnost [g] | 3500 |
Plocha křídla [dm2] | 48.3 |
Ovládané funkce | S,V,K(2),M |
Stavební náročnost | S1 |
Náročnost pilotáže | P3 |
Pohon a RC vybavení:
Motor | *C4258-460 |
Regulátor | *střídavý 50A |
Vrtule | *15x9 |
Akumulátor | FOXY G3 22,2 V 3700 mAh |
Serva | *4x 17g |
RC souprava | min. 4 kanály |
*) Součást ARF setu |